BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Friday, May 18, 2012

Mafa feat Ronnie - Buatku Di Sana ost Seindah Sakura





Sering harungi sendiri kekurangan diri
Hanya tuhan mengerti
Tak mengharap sang cinta mahupun dicinta
Umpama tiada rahsia

Chorus:
Kau sinar hati ini
Biarpun hanya sesaat di sisi
Pelita kala hati berduka
Kau hulurkan oh tanganmu kala hilang arah

*:
Masihkan hadir jua menepis gelora
Tak kala aku merasa kecewa
Duniaku berubah kelam tak bermakna
Namun semangatmu ada dijiwa

**:
Harapan kau beri cintamu bersemi
Air mataku tak bisa menitis
Kau nafas akhirku
Kau yang dihati

Usah menangis sendiri sayang ku kan pergi
Senyumlah usah meratapi
Kala ada masa kita ditakdir yang Esa
Cukuplah buatku disana

[Ulang Chorus]

Ohhh

Aku bagai bintang menghiasi alam maya
Meninggalkan kilau tanpa sinar yang bercahya
Detik percintaan persis satu anugerah
Aku pinta hanya bercinta

Wednesday, May 16, 2012

PiSaNg MoLeN @ BoLeN

(^_^) ''Pestime dengaq nama makanan ni dari opismate.Troih gelak.hahaha.pelik betoi nama makanan ni.
..Tapi depa ckp sedap.aku tak tau le rupa dia cmna.dok bayangkan mcm rupa ''cucoq'' pisang la.troih aku mintak khidmat uncle google.Nak tau x rupa dia cmna? haaaaa sila lihat bawah ni...

                                                                   
Haaa..ni la PiSaNg MoLeN @ BoLeN haha..rupadia mcm roti gulung sardin kan..
Tapi yg ni pisang di gulung dengan doh tepung pastu di goreng.herrmmm nampak mcm sodapp yoo.
 


Thursday, May 10, 2012

Nat Pokok Getah, Pauh Perlis

Saat paling bahagia adalah bila balik bercuti kat perlis.Indahnya rasa.Dan-dan rasa cam nak benti keja troih balik dok perlis hehe..
Boleh p meronda merata tempat ngn en.hubby & mama & mak mertua..P pasaq pagi, p pasaq malam, p market p Nat.
Haa sebut pasai Nat, ada satu tempat yg ''femes'' skali kat perlis.NAT POKOK GETAH. Nat ni loghat org utara.kalo bahasa bakunye pasar pagi.
Nat ni mmg bes sgt.terasa mcm berjalan2 di zaman purba kala lak sbb gerai2 jualan semuanya berada di celah2 pokok getah!!..YES..dicelah-celah pokok getah!!!..kalo x caya mai tgk sendiri.suasana yg redup di bawah rimbunan daun2 getah membuatkan kita x terasa penat berjalan walaupun hampir 2 jam berpusing2 mencari barang2.Mcm2 benda ada jual kat sini.dari A-Z.Dari benda yang penah kita lihat sampai la benda pelik2 yang tak penah kita  lihat.semuanya murah2.Tapi AWAS!!..setiap langkah korang harus berhati-hati sbb akar pokok getah yg berlingkar-lingkar mungkin akan membuatkan korang ;;mencium tanah'' tanpa dikehendaki.hahaha...so berhati-hati ye.


P/S: cerita kiah pekasam pon berlakon kat NAT POKOK GETAH.Bangga aku sebagai rakyat perlis (^_^)


SUASANA YANG SGT REDUP..









HAIWAN PELIHARAAN PON ADA JUAL KAT SINI
 

 


ULAM-ULAMAN TRADITIONAL ...
 

 


BUAH KELUBI PON ADA...
 

 


MACAM ZAMAN PURBA KALA KAN..HEHEHE...
 


IKAN-IKAN DAN DAGING
 


 TENGOK TU..JUAL LAUK DI CELAH BATANG-BATANG POKOK GETAH JE..SEMPOI HABAQ HIANGG...
 





Just waiting for your miracle Ya Allah


 


PENANTIAN SATU PENYIKSAAN..aku mula sedih,tensen..mungkin Allah ingin mengujiku..betapa pentingnya KESABARAN dlm khidupan..tdk semua yg kita mahu kita akan dapat.Ya Allah..sesungguhnya Engkaulah pemilik segala rahsia takdir..dan sesungguhnya Engkaulah sebaik2 perancang..semoga Engkau permudahkan dan makbulkan segala doaku...Amin.Kekuatan ku adalah Suamiku.Alhamdullilah atas anugerahNya.