BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Thursday, May 10, 2012

Nat Pokok Getah, Pauh Perlis

Saat paling bahagia adalah bila balik bercuti kat perlis.Indahnya rasa.Dan-dan rasa cam nak benti keja troih balik dok perlis hehe..
Boleh p meronda merata tempat ngn en.hubby & mama & mak mertua..P pasaq pagi, p pasaq malam, p market p Nat.
Haa sebut pasai Nat, ada satu tempat yg ''femes'' skali kat perlis.NAT POKOK GETAH. Nat ni loghat org utara.kalo bahasa bakunye pasar pagi.
Nat ni mmg bes sgt.terasa mcm berjalan2 di zaman purba kala lak sbb gerai2 jualan semuanya berada di celah2 pokok getah!!..YES..dicelah-celah pokok getah!!!..kalo x caya mai tgk sendiri.suasana yg redup di bawah rimbunan daun2 getah membuatkan kita x terasa penat berjalan walaupun hampir 2 jam berpusing2 mencari barang2.Mcm2 benda ada jual kat sini.dari A-Z.Dari benda yang penah kita lihat sampai la benda pelik2 yang tak penah kita  lihat.semuanya murah2.Tapi AWAS!!..setiap langkah korang harus berhati-hati sbb akar pokok getah yg berlingkar-lingkar mungkin akan membuatkan korang ;;mencium tanah'' tanpa dikehendaki.hahaha...so berhati-hati ye.


P/S: cerita kiah pekasam pon berlakon kat NAT POKOK GETAH.Bangga aku sebagai rakyat perlis (^_^)


SUASANA YANG SGT REDUP..









HAIWAN PELIHARAAN PON ADA JUAL KAT SINI
 

 


ULAM-ULAMAN TRADITIONAL ...
 

 


BUAH KELUBI PON ADA...
 

 


MACAM ZAMAN PURBA KALA KAN..HEHEHE...
 


IKAN-IKAN DAN DAGING
 


 TENGOK TU..JUAL LAUK DI CELAH BATANG-BATANG POKOK GETAH JE..SEMPOI HABAQ HIANGG...
 





0 comments: