BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Saturday, May 22, 2010

Having sex can reduce a fever because of the sweat produced.


Haa fakta ni betoi ke x?? ermm..kalo betol korang semua kene le cepat2 kawen kalau nak selalu sihat miahaha...termasuk le aku..haha...dan yg paling penting ''SEX BEFORE MARRIAGE NOT ALLOWED''

Sex is also a pain reliever, ten times more effective than Valium: immediately before orgasm, levels of the hormone oxytocin rise by five times, determining a huge release of endorphins. These chemicals calm pain, from a minor headache to arthritis or migraines, and with no secondary effects. Migraines also disappear because the pressure in the brain's blood vessels is lowered while we have sex. So now we see that actually, a woman's headache is rather a good reason for having sex, not against it.

AKU DAN BAHASA THAI


Yeahh...mai sini cepat sama mau belajaq bahasa thai hehe...xdak upah xdak pengeras..free of charges miahaha...
Nak kata aku ni terror tahap gaban xdek le..tp tau le sket2.Dah nama pon oghang perlis mesti tau sepatah dua patah perkataan bahasa siam.Lagi pon makcik2 aku org siam.boleh le tau sket2 bahasa tue.soo..sama2 kita enjoyyyy...layannnnn....


Wan ni rau ca ma rian kham mai - Hari ini kita akan belajar perkataan baru

Phom - Saya untuk lelaki

Chan - Saya untuk pompuan ( Tak formal)

Di - Chan- Saya untuk pompuan ( Formal)

Sawatdee Khrab = Hello
Swatdee kaa =Hello (perempuan)

Tanya Khabar
Sabai Dee Mai? =Awak apa Khabar?
Sabai Dee= Khabar Baik
Lao Khun Lae? = Awak Pula?
Rabai Di = Saya Sihat/ Khabar Baik

Berkenalan
Khun Chue Krai?= Siapa nama Awak?
Phom/ Chan Chue= Nama saya...
Yin de tee -dai roo - juk = Seronok dapat berkenalan dengan awak
Chen Gun = Nice to know u too ( macam itu ler maksudnya)
La - kon = Jumpa lagi
Lao - jer -gun = Jumpa lagi

Arun-sa-wad = Selamat pagi
Ra-tri- sa- wad = Selamat malam

Su - wai = cantik
na kliad = hodoh
na-rak = comel
kha-yar = rajin
ki kiad=malas



Kalau nak ckp kena dengan nada lembut.lemah gemalai mcm irama lagu miahaha..sbb org siam ckp mmg lembut.kire mcm taranum la hihihihi

SEBELUM CAHAYA



Ku teringat, hati,
Yang bertabur, mimpi,
Kemana kau pergi, cinta
Perjalanan sunyi,
Yang kau tempuh sendiri,
Kuatkanlah hati, cinta


Ingatkan engkau kepada,
Embun pagi bersahaja,
Yang menemani mu,
Sebelum cahaya
Ingatkan engkau kepada,
Angin yang berhembus mesra,
Yang 'kan membelai mu, cinta

Kekuatan, hati,
Yang berpegang, janji,
Genggamlah tangan ku, cinta
Ku tak akan pergi,
Meninggalkan mu sendiri,
Temani hati mu cinta

Tuesday, May 11, 2010

SIAPA YG ANDA CINTA

  • Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.
  • Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.
  • Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.
  • Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja.
  • Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.
  • Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.
  • Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.
  • Perasaan cinta bermula dari kata.Perasaan suka bermula dari telinga.

Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.

ADAMAYA

Semenjak kau hadir dalam hidupkuTiada lagi keresahanKau mengetuk pintu hatikuTanpa sedar hingga ku izinkan
Kau yang bernama cintaKau yang memberi rasaKau yang ilhamkan bahagiaHingga aku terasa indah
Maaf jika ku tidak sempurnaTika bahagia mula menjelmaBila keyakinan datang merasaKasih disalut dengan kejujuran
Mencintai dirimuMerindui dirimuMemiliki dirimuHingga akhir hayat bersama kamu
Kau yang bernama cintaKau yang memberi rasaKau yang ilhamkan bahagiaHingga aku terasa indah
Kau yang bernama cintaHingga aku rasa indah

Monday, May 10, 2010

HAPPY MOTHER'S DAY

SELAMAT HARI IBU